| Vitamin D smanjuje rizik za rak |
| Nedjelja, 10 Lipanj 2007 | |
Po riječima istraživača s Creighton University iz Omahe, potrebno je još odrediti optimalnu razinu unosa vitamina D.
Zasad nijedna druga metoda prevencije karcinoma nije pokazala ovakvu učinkovitost, dodaju znanstvenici u stručnom časopisu American Journal of Clinical Nutrition nakon studije provedene uz sudjelovanje 1179 ispitanica prosječne dobi 67 godina koje su dnevno primale 1000 međunarodnih jedinica vitamina D. Već su ranija istraživanja pokazala da vitamin D sudjeluje u regulaciji rasta stanica, ključnom procesu čija je disfunkcija povezana s razvojem karcinoma. Poznato je i da ljudima nastanjenima u dijelovima svijeta s većom izloženošću sunčevim zrakama općenito prijeti manji rizik obolijevanja od raka nego ljudima koji žive u područjima udaljenijima od ekvatora. Izloženost suncu u koži potiče proizvodnju vitamina D, no pretjerano sunčanje može dovesti do raka kože, upozoravaju istraživači. |