|
Utjecaj vina na karcinom prostate |
|
Ponedjeljak, 03 Rujan 2007 |
Konzumacija vina mogla bi pomoći u smanjenju rizika od karcinoma prostate, doznaje se iz istraživanja američkih znanstvenika sa sveučilišta Birmingham u Alabami.
Rezultati potvrđuju neka ranija istraživanja prema kojima je vino, posebice crno, vrlo korisno u sprječavanju nekih bolesti, poput bolesti krvožilnog sustava.
Znanstvenici iz Alabame su otkrili da se rizik razvoja karcinoma prostate kod miševa smanjio za 87% ukoliko se tim glodavcima u prehranu dodavao resveratrol, molekula koja se u velikim količinama nalazi u vinu.
Kod preostalih miševa, koji su ipak oboljeli od karcinoma prostate, radilo se od znatno blažem obliku spomenute bolesti.
Resveratrol se nalazi u pokožici crnog grožđa, posebice sorti shiraz, pinot noir i cabernet, i vrlo je snažan antioksidans.
Jedina "kvaka" je u tome da bi ljudi svakodnevno trebali piti litru crnog vina jer je to ekvivalent količine resveratrola koja je davana miševima.
Resveratrol se u još većim količinama nalazi u dudu i pistacijama.
Resveratrol se razvija u pokožici grožđa kao obrambeni mehanizam napada plijesni.
|