|
Povezanost pretilosti i neplodnosti žena |
|
Ponedjeljak, 27 Kolovoz 2007 |
Australski znanstvenici vjeruju da prehrana koja obiluje mastima može dovesti do oštećenja jajnih stanica u jajnicima te ih spriječiti da postanu zdravi embriji.
Istraživači s University of Adelaide napominju kako se već dugo sumnja da pretilost može onemogućiti začeće.
Njihova testiranja provedena na životinjama su pokazala da masti imaju značajan utjecaj na jajne stanice prije oplodnje te im tako onemogućavaju normalan razvoj u embrije.
Uzrok toj pojavi je protein prisutan u stanicama koje bi jajnim stanicama trebale osiguravati hranjive tvari.
Znanstvenici vjeruju da je manipulacijom ovog proteina uz pomoć lijekova moguće otkloniti negativni utjecaj loše prehrane na izglede za začeće.
Zasad najučinkovitiji način održavanja plodnosti pretilih žena ostaje smanjenje tjelesne mase za najmanje 5 do 10 kilograma, zaključuju istraživači.
|