| Omega-3 masne kiseline u prevenciji sljepoće |
| Petak, 29 Lipanj 2007 | |
Istraživanje znanstvenika s Harvarda sugerira da omega-3 masne kiseline mogu spriječiti sljepoću zaustavljanjem rasta abnormalnih krvnih žila u oku.
Tri vodeća uzroka sljepoće su makularna degeneracija, dijabetička retinopatija i retinopatija povezana s preuranjenim porodom, a svi uključuju retinopatiju, abnormalan razvoj krvnih žila u oku, pišu istraživači u stručnom časopisu Nature Medicine. Testiranja provedena na miševima su pokazala da omega-3 masne kiseline mogu reducirati i spriječiti retinopatiju.
Omega-3 masne kiseline su prisutne u zelenom lisnatom povrću, orasima i ribi. Istraživači dobivene rezultate pripisuju protuupalnim učincima omega-3 masnih kiselina. U studiji su korištene količine omega-3 masnih kiselina koje odgovaraju onima u tipičnoj japanskoj prehrani. Znanstvenici dodaju kako bi potvrda njihovih nalaza u daljnim istraživanjima pružila mogućnost jeftine i efikasne intervencije od koje bi koristi imali milijuni ljudi. |