|
Metabolički sindrom i funkcionalno mlijeko |
|
Četvrtak, 01 Veljača 2007 |
Pacijenti s metaboličkim sindromom imaju povećani rizik od kardiovaskularnih oboljenja što se može popraviti modifikacijama u prehrani, npr. promijenjenim unosom polinezasićenih masnih kiselina. Istraživanje objavljeno u novom broju časopisa Clinical Nutrition pokazuje rezultate uvođenja u prehranu pacijenata s metaboličkim sindromom 300 mL mlijeka obogaćenog omega -3 masnim kiselinama (0,2 g), oleinskom kiselinom (5,7 g), folnom kiselinom (150 mikrograma) i vitaminom E (7,5 mg). Ova randomizirana, placebom kontrolirana studija pokazuje da suplementacija mlijekom obogaćenim nezasićenim masnim kiselinama i vitaminima kroz 3 mjeseca rezultira smanjenjem razine triglicerida u serumu, ukupnog i LDL kolesterola, te razine glukoze i homocisteina.
|