Mediteranskom prehranom protiv simptoma artritisa
Ponedjeljak, 10 Rujan 2007
hrana01Mediteranska prehrana dovodi do ublažavanja simptoma reumatoidnog artritisa, utvrdili su škotski znanstvenici. Mediteransku prehranu karakterizira visoki unos voća, povrća, ribe i maslinovog ulja te relativno niska razina konzumacije crvenog mesa. Brojna prethodna istraživanja su mediteransku prehranu povezala sa smanjenim rizikom za razvoj bolesti srca. Istraživači iz Glasgow Royal Infirmary u stručnom časopisu Annals of the Rheumatic Diseases navode kako zdrave mononezasićene masti iz maslinovog ulja imaju protuupalne učinke, ublažavajući tako kod osoba s reumatoidnim artritisom posljedice napada imunološkog sustava na zglobove. Također, antioksidansi iz voća i povrća štite stanice organizma od oštećenja, dodaju znanstvenici. Na uzorku od 130 ispitanika s reumatoidnim artritisom je utvrđeno da je mediteranska prehrana povezana sa smanjujem bola i jutarnje ukočenosti te poboljšanjem općeg zdravlja.
 


BMI kalkulator Kalendar ovulacije
Webgradnja - portal za graditeljstvo