|
Konzumacija ribe smanjuje rizik za rak debelog crijeva |
|
Nedjelja, 19 Studeni 2006 |
Muškarci
koji nekoliko puta tjedno jedu ribu imaju manje izglede da će oboljeti
od raka debelog crijeva, utvrdili su znanstvenici s Harvarda.
Prateći zdravlje 22071 muškog ispitanika istraživači su izračunali da
osobe kod kojih je riba na meniju 5 puta tjedno imaju za 40% manji
rizik obolijevanja od raka debelog crijeva nego što ga imaju muškarci
koji ribu jedu prosječno manje nego jednom tjedno.Konzumacija ribe 2 puta tjedno je rizik smanjivala za prosječno 13%, pokazalo se nakon 19 godina istraživanja. Već su ranije studije pokazale kako konzumacija ribe smanjuje izglede za smrt od infarkta. Pozitivan
utjecaj ribe u prehrani znanstvenici objašnjavaju prisutnošću omega-3
masnih kiselina za koje je poznato da djeluju na enzim nazvan COX-2. COX-2 je povezan s razvojem upala te se vjeruje da na taj način igra važnu ulogu u razvoju tumora.
|