|
Kava može smanjiti rizik za rak jetre |
|
Nedjelja, 05 Kolovoz 2007 |
Osobe koje redovito piju kavu imaju za 41% manje izglede da će oboljeti od raka jetre, tvrde talijanski znanstvenici u stručnom časopisu Hepatology.
Istraživači iz milanskog Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri su utvrdili i da je pozitivan učinak konzumacije kave uočljiv i kod stanovnika Japana koji kavu ne piju niti približno tako često kao primjerice Europljani.
Također, pokazalo se da kava može rizik za rak jetre smanjiti i kod osoba koje pate od kroničnih bolesti jetre.
U studiji nije otkriven biološki mehanizam koji bi bio "odgovoran" za ovakve rezultate.
Istraživanja provedena u laboratoriju i na životinjama su pokazala da neki spojevi prisutni u kavi mogu blokirati djelovanje enzima povezanih s razvojem raka.
Također, poznato je da kofein pozitivno utječe na enzime jetre te tako smanjuje izglede za pojavu bolesti jetre i cirozu.
|