Jedite ribu - spriječite demenciju
Utorak, 21 Studeni 2006
riba1Ako želite održati oštar um tijekom godina, jedite ribu. Nova studija otkriva važan učinak riblje prehrane u prevenciji demencije. Devetogodišnje istraživanje bavilo se povezanošću razina dokosaheksanoične kiseline (DHA) u krvi s demencijom. DHA je omega-3 polinezasićena masna kiselina koja se nalazi u ribi. Znanstvenici sa Sveučilišta u Bostonu su poveznicu između DHA i demencije pokušali pronaći proučavanjem uzoraka krvi od 899 ispitanika, koji su bili svake dvije godine podvrgnuti neuropsihološkim testiranjima, a na taj su način bili praćeni prosječno devet godina. Niti jedan ispitanik nije imao demenciju na početku studije. Rezultati ispitivanja su pokazali da je 99 ispitanika razvilo demenciju, uključujući i 71 bolesnika s Alzheimerovom demencijom. Znanstvenici su ispitanike podijelili u četiri skupine na osnovu razina DHA. Oni s najvišim razinama DHA, imali su 47% manji rizik za razvoj bilo koje vrste demencije i 39% manji rizik za razvoj Alzheimerove bolesti u usporedbi s drugim skupinama. Ljudi iz skupine s najvišim razinama DHA jeli su, u prosjeku, tri riblja obroka tjedno, što je više no što su jeli u ostalim skupinama. Znanstvenici su zaključili da je korelacija DHA u krvi s unosom ribe značajna, te istaknuli ribu, kao važan izvor DHA.
 


BMI kalkulator Kalendar ovulacije
Webgradnja - portal za graditeljstvo